Druga część aplikacji prowadzącej użytkownika przez świat obrazów Zdzisława Beksińskiego
KLIENT: WŁASNY PROJEKT
PLATFORMA: META QUEST
SILNIK: Unreal Engine 5
IDEA PROJEKTU
Aplikacja De Profundis - Beksiński VR przygotowana w 2014 roku na wchodzące na rynki urządzenia VR jest próbą przybliżenia miłośnikom malarstwa nowej formy interakcji ze sztuką klasyczną. Środowisko 3D przedstawione w aplikacji podejmuje próbę odwzorowania najbardziej znanych obrazów Zdzisława Beksińskiego w formie interaktywnego doświadczenia. Do pojawiających się wewnątrz wizualizacji obiektów dodany jest ruch a podróży towarzyszy ambientowa muzyka oraz dźwięki otoczenia. Okulary VR izolują odbiorcę od świata zewnętrznego pozwalając na osobistą, immersyjną podróż w głąb przestrzeni obrazów.
DRUGA CZĘŚĆ DOŚWIADCZENIA
De Profundis "Requiem" rozpoczyna się w miejscu , w którym zakończyła się pierwotna część oryginalnego doświadczenia. Wzorowana na obrazie AC74 scena spotkania z postacią przy kołysce, pozwala użytkownikowi przenieść się i rozpocząć dalszy spacer przez nową nieodkrytą przestrzeń. W drugiej części wizualizacji użytkownik prowadzony jest przez apokaliptyczne, opuszczone scenerie zainspirowane 10 obrazami Mistrza z okresu fantastycznego. W doświadczeniu tym skala i czas ulegają wypaczeniu a odbiorca powoli traci swoją cielesną formę.
DOSTĘPNOŚĆ PROJEKCJI
Doświadczenie De Profundis - Beksiński VR na przestrzeni ostatnich 10 lat towarzyszyło wystawom obrazów, grafik i fotografii Zdzisława Beksińskiego w muzeach i galeriach sztuki na terenie Polski i za jej
granicami.
Od 2016 roku w sezonie letnim w Muzeum Historycznym
w Sanoku przy największej kolekcji dzieł Beksińskiego na
świecie, odbywają się stałe projekcje doświadczenia
